Prvňáčci se učí matematiku na matematickém divadélku
Ve středu 5. září odpoledne se již tradičně v 1. třídě vyrábělo matematické divadélko. Většina prvňáčků si s sebou přivedla rodinné týmy, a tak za necelé dvě hodinky byly krabičky plné obrázků na světě. Protože se k výrobě používá krabička od bonboniéry, tak o čokoládovou vzpruhu nebyla nouze. Divadélko je jedinečnou pomůckou pro děti 1. ročníku, která pomáhá vytvářet základy zdravého matematického vývoje a která děti baví. Děti zapichují do krabičky různé počty obrázků, přiřazují k nim odpovídající počet knoflíků a nakonec i číslici. Již teď vymýšlíme k obrázkům „matematické příběhy“, kdy děti mění počty obrázků na divadélku, pozorují změny a vypráví o nich. Řeší tak první slovní úlohy. Matematické divadélko rozvíjí také prostorovou orientaci. Manipulace s „jablíčky, autíčky, motýlky atd.“ navíc podporuje jemnou motoriku a vede děti k soustředěné činnosti.
Hláskujeme se slovními mřížkami
Prvňáčci se během prvních týdnů předslabikářového období učí dělit slova na slabiky a na hlásky. Především hláskování bývá pro děti zpočátku náročné. Naučit se hláskovat a propojit představu hlásky a písmene dětem pomáhají mřížky s okénky, na které si děti pokládají plastová víčka. Společně tedy mluvíme „jako roboti“, kteří slova vyslovují po jednotlivých hláskách (např. P-U-S-A). Děti odpočítávají jednotlivé hlásky (okénka na mřížce) a na místo hledané hlásky (např. A) položí nejprve víčko, následně k hlásce odpovídající písmeno. Učení se tak stává pro děti hrou, u které si užijeme (když mluvíme „robotí řečí“) také spoustu legrace.